Aankoopdilemma: KEOLA Texel Nexus 7 5S vs RAP Tour 7

Hallo,
Zoals ik in het onderwerp aangeef ben ik in mijn zoektocht naar een elektrische fiets aanbeland bij deze twee merken.
Zou je ze in een blender stoppen, dan zou er voor mij de ideale fiets uit komen.
Maar helaas, dat kan niet, dus ieder heeft zo zijn voor en nadelen ten opzichte van de ander.

Omdat beide fietsen niet zomaar in de fietsenhandel te bezichtigen of testen zijn moet ik waarschijnlijk 'op papier' gaan beslissen. Dus op basis van reviews en ervaringen van anderen. Ik wil niet te lang wachten (niet tot bijv een demodag).
Even wat basisgegevens:
Mijn lengte is 1,87, dus kom ik op maat 55-56 uit. Beide fietsen voldoen op papier.
De afstand die ik wil gaan afleggen is woon-werk verkeer, 2x 8km per dag. 5 dgn/wk. Daar omheen zal het naar verwachting wel meevallen met het gebruik (hoewel, als het goed bevalt ..... :-)   ).

Wat me aanspreek aan de Keola is allereerst de LiFePo4 accu en het uiterlijk (stoer geborsteld alu, alsof ie uit de Siemens huishoudelijke apparatenstal komt ...). Wat me tegenstaat is het risico van een lawaaiige motor (Bafang), lees ik in de reviews.

Wat me aanspreekt aan de RAP is de stille motor (volgens eigen zeggen geen Bafang) en de trapkrachtsensor. Daarnaast is de RAP nu beduidend goedkoper dan de Keola. Wat me tegenstaat is de Li-ion accu en het suffe uiterlijk.

Beide hebben volgens mij verder redelijk gelijke specs, verlichting via batterijen, dichte kettingkast, verstelbaar stuur, geveerde vork en zadelpen etc.

Ik zet mijn aankoopdilemma hier neer met de vraag om jullie ervaringen met een of beide fietsen te plaatsen.
Heb je er een of heb je beide fietsen kunnen proberen, laat dan even wat weten svp.
Alvast bedankt,
Mvg,
Joop