Aanschaf advies woon-werk verkeer

Prima uitleg @Sjef!

Mijn voorkeur gaat uit naar sturen met nog wat meer backsweep, meer iets als 30 a 40°, zie ook hier.

Z’n hoek is naar mijn idee een meer natuurlijke positie, bij rechte sturen merk ik dat ik veel druk rechts onder op mijn handen komt.

Ja, als je nieuwe fiets een korte stuurpen heeft, dan kan daar makkelijk 10-20mm bij maar:

  • Door een stuur met meer backsweep komt je stuur misschien wel verder dichterbij
  • Als de stuurpen al 80 mm is, dan kan je nog naar 110 mm maar het stuurgedrag veranderd wel iets en verder kan je eigenlijk niet.

Vandaar mijn aanbeveling om na te denken over wat voor stuur je wilt en ten op zichtte van wat er op de fiets zit. Een stuurpen kan ook korter :wink:

Schijfremmen… Mijn voorkeur gaat uit naar hydraulische velgremmen (Magura) en Nov. 2017 had je daar nog redelijke keuze in maar tegenwoordig heb je die keuze bijna niet meer en is het schijfrem wat de klok slaat.

Ik heb zelf ook een fiets met schijfremmen en nieuw remmen ze perfect. Na verloop van tijd heb je echter kans dat ze gaan piepen of krijsen en dat de remkracht minder wordt waarschijnlijk omdat de schijven vuil worden of misschien omdat er wat lucht in de leiding komt. Die nadelen heb ik niet bij hydraulische velgremmen nog niet gezien. Ik ga niet zover als @Sjef dat ik V-brakes een betere keus vindt dan hydraulische schijfremmen, maar dat is persoonlijk.