Aanschaf damesfiets

Ik wil een damesfiets aanschaffen. Daar wordt een Bafang , Ombouwset Middenmotor Rotatie 36V (612Wh) Bidon, op gemonteerd.
Ik ben 1.88 lang en ik heb dan een framehoogte nodig van 57 cm, wat heb ik begrepen.
Maar welk type, merk fiets zal ik aanschaffen?
Dit zal een tweedehands worden vanwege het totaalbedrag wat ik heb om te besteden, de fiets is wel te verzekeren ondanks dat de fiets tweedehands is met een nieuwe motor.
Heeft iemand ervaring hiermee wat de beste fiets hiervoor is??
Op de website van de aanbieder van de motor staat dat het beste een derailleur fiets zou zijn, is een naafversnelling ook goed te doen? Liever naafversnelling vanwege het onderhoud.

Wat zouden jullie mij adviseren ?

Op je belangrijkste vraag verwijs ik naar andere forumleden. Wel een tip over de framehoogte. Er is niet zoiets als een (rechtlijnig) verband tussen jouw lengte en framemaat 57cm. Er is namelijk GEEN universeel maatsysteem, nooit geweest ook. Hardnekkige mythe in fietsland. Ieder merk doet wat het wil. Al ben je met jouw lengte voor een fiets met lage instap al snel aangewezen op de grootste maat. Framematen voor damesfietsen zijn kleiner dan voor herenfietsen. De zithouding op een fiets kun je het beste bepalen middels een proefrit en daarbij rekening houden met de verstelmogelijkheden van stuur(pen) en zadel. Voor een gebruikte fiets ben je aangewezen op het aanbod. Niet zinvol om dan merken/modellen te suggereren.
Voor kleine personen is het wel essentieel een kleine maat te kopen om te voorkomen dat de pedalen buiten bereik blijven. Ook dan is een proefrit onmisbaar.

Bij een Bafang middenmotor staat het kettingwiel verder naar buiten dan op een ongemotoriseerde standaardfiets.
Ik meen een kettinglijn van 52 mm.
Om te voorkomen dat de ketting er af loopt, moet je een fiets kopen met een kettingkransje achter dat vrij ver naar buiten staat,

Ik ken de kettinglijn van een doorsnee naafversnelling niet uit mijn hoofd.

Ik kan het helaas ook niet opmeten, maar 52mm is niet weinig en meer dan de kettinglijn van een triple crankstel van een hybride fiets (50mm). Daar staat tegenover dat de tandjes van zowel voor- als achtertandwielen van een naafversnelling een veel hoger profiel hebben en niet te vergelijken zijn met die minieme tandjes van de tandwielen van een derailleurversnelling. Ook de dikke en stijvere ketting zal qua constructie het aflopen tegengaan.
Aanvulling: van de Alfine 8v naaf is bekend dat de kettinglijn moet liggen tussen 41,8 en 46,8mm. Bij mijn weten is de Nexus 8v naaf vrijwel gelijk qua afmetingen. Al lees ik ook dat de Nexusnaaf met typenummer 8 SG-8R36 een kettinglijn van 42,7mm vergt. Dit zal ook wel de achtergrond zijn van de aanbeveling om een derailleurfiets te kiezen.

De meeste mensen die een gewone fiets laten ombouwen tot ebike doen dat omdat ze erg gehecht zijn aan hun bestaande fiets of iets speciaals willen.
Speciaal een tweedehandsfiets kopen om die vervolgens om te laten bouwen lijkt mij niet logisch.
Maar als je het inbouwen zelf doet en leuk vindt dan kun je wel makkelijk wat uitproberen. Bevalt het niet dan verkoop je de fiets gewoon weer.
En wil je wel alleen rotatiesensor? Bijna alle middenmotoren hebben krachtsensor. dat voelt natuurlijker aan.

Er zijn ook after market inbouw middenmotoren met krachtsensor.
Deze worden gemaakt door TongSheng.
Een grote concurrent van Bafang, maar hier minder bekend.
In Europa worden ze verkocht onder de merknaam Schachner.