Aanschaf e-bike

Mijn leeftijd 65,  Wil in Frankrijk gaan fieten op een e-bike, dus bergen beklimmen met de fiets. Graag advies v.w.b. de fiets. Met min. 20 versn. max. prijs 2500/2700.

Gezien ik dit jaar de fiets wil kopen graag z.s.m. reageren. Mag een model van 2013 zijn, dus niet persee het nieuwste model.

Een voorderailleur ontbreekt en is met een verdubbeling van de aandrijfkracht ook overbodig. Als een cassette tot 34t niet klein genoeg is, dan is het advies toch een echte fiets van 7 kg te kopen met 30v.
Anders: http://www.rose.nl/bike/rose-xeon-el-3-unisex-sport-628862/aid:628864

aanvulling op mijn vorige vraag.
Het gaat mij niet om een cros of sportfiets.

De link laat een lichte (18kg) fiets met trapondersteuning zien. Een sportfiets heeft geen motor. 10kg wil je graag missen als je bergop moet. En lichter is altijd duurder, daardoor boven je budget. Nog lichter kan ook, maar die zijn meer dan €3500,-.

Hallo,

ik werk in een fietsenwinkel en wij hebben een jaar geleden het merk sinus geïntroduceerd. Als u niet weet wat sinus is zal ik het u proberen uit te leggen.

sinus is een Duits merk, komt ook uit Duitsland en maakt gebruik van een Bosch middenmotor. De voordelen van zon middenmotor zal ik op een rijtje zetten:

  • hoge actieradius
  • zeer fijne ondersteuning!
  • sportief uiterlijk
  • evenwichtsverdeling! Motor in het midden!( geen motor in het voor of achterwiel)

van sinus zijn er verschillende types:
B1:

  • nexus 7 versnellingen of 9 versnellingen in derailleur
  • 300wh accu (actieradius ong 100)
  • v-brake remmen
  • naafdynamo dat werkt op het voor en achterlicht
  • prijs: €1999,-

B2:

  • nexus 7 versnellingen of 9 versnellingen derailleur
  • 400 wh accu (actieradius ong 150 km)
  • hydraulische remmen ( remt zeer krachtig )
  • naafdynamo dat werkt op voor en achterlicht
  • prijs: €2199,-

B3:

  • nexus 8 versnellingen of dualdrive systeem( wat inhoud 3 versnellingen in de achternaaf en 9 versnellingen als derailleur, dus eigenlijk 27 versnellingen. Zelfde effect als een gewone derailleur.
  • 400wh accu (actieradius in eco ong 150, in turbo 60)
  • hydraulische remmen
  • naafdynamo wat werkt op voor en achterlicht
  • lockoutstand van de vering. U kan de vering aan en uit zetten.
  • prijs: €2399

B4:

  • nexus 10 versnellingen als derailleur
  • sportieve look!
  • lockout stand
  • hydraulische schijfremmen
  • 400 wh accu
  • prijs €2649,-

ik hoop u hierbij genoeg geïnformeerd te hebben en als u nog vragen hebt kan u mailen of hieronder reageren. Voor de rest van de sinus modellen kan u kijken op:

www.sinusebike.nl

Bedankt voor je reactie. Omdat ik net terug ben van een vakantie nu pas mijn reactie hierop.
De Sinus B3 lijkt me wel een geschikte fiets. Toch heb ik nog een paar vraagjes. Wat zou u mij adviseren;
8 versnellingen of de dualdrive systeem met 3 x 9.
Ik fiets niet altijd in de bergen en… ik wordt er niet jonger op.
Dan is de afstand naar u shop wel erg groot. Ik woon in Roosendaal Noord Brabant. Ik zit dan natuurlijk met onderhoud en als er niets met de fiets is.
Kun je mij misschien helpen aan een dealer bij mij in de buurt.
Je kunt direct contact met me opnemen via e-mail adres: extern.info@gmail.com of via 06-41636164.
Zie uw reactie tegemoet. Met vriendelijke groet,
Mevr. S. Machielse
Roosendaal

Ik heb u een email gestuurd. Wilt u laten weten als die binnen is?

Als op dit moment zelf een heel prettige fiets heeft dan zou u hem ook om kunnen bouwen tot elektrische fiets.

U kan dan zelf u fiets samen stellen qua, motor vermogen, actieradius, en bediening.

De ombouwsets en onderdelen zijn te koop op www.ebike-efos.nl