Ebike voor grootte mannen advies graag

Ik ben op zoek naar een nieuwe ebike met een framemaat van 65 cm ( stille motor en riemaandrijving). Maar tot heden heb ik nog niet de ideale fiets gevonden. Bijna altijd is het frame tekort in lengte of maakt de motor voor mijn gevoel teveel lawaai.
Zijn er leden die mij kunnen adviseren welke merken wel geschikte fietsen hebben.

Naar mijn ervaring heeft de gemiddelde fietsenwinkel alleen die framematen op voorraad die goed lopen.
Ik ken geen enkele fietsenwinkel die alle maten op voorraad heeft.

Je zou eens op de website van de verschillende fabrikanten kunnen kijken welke maten er worden gefabriceerd.
En aan je favoriete fietsenwinkel vragen of hij de maat van jouw voorkeur wil “bestellen”

Het geluidsniveau van de motor kun je beoordelen bij een fiets uit de winkelvoorraad.

Hoe lang ben je?

Ik ben 2 meter groot en naar verhouding heb ik klein onderlichaam en een groot bovenlichaam, Zodoende pas ik niet op een fiets met een kort frame.

Met een (verstelbare) stuurpen kun je veel (niet alles) corrigeren.

Vroeger.
Vroeger waren fietsen voor dames relatief langer dan fietsen voor mannen.
Ik zou niet weten of dat nog steeds het geval is.

Ik ben zelf van gemiddeld postuur.
Wanneer ik google op fiets voor lange mensen zijn er maar weinig fabrikanten die inzage geven in de geometrie van hun fietsen.
Santos is een uitzondering.

TS heeft niets gezegd over zijn budget.
Maar een sessie op een pasfiets bij een van de dealers van dit merk, zal hem (en ons) meer duidelijkheid geven over de voor hem passende horizontale afmetingen van de fiets.

=======
Edit maandag 19 febr
Gazelle heeft verschillende testcentres in het land.
Je mag verwachten dat ze daar niet alleen alle framematen hebben, maar ook zadelpennen met offset, lange stuurpennen, ed.
Ik weet niet of dat ook zo is.

Bedankt voor het advies . Ik ga zeker bij Santos langs om een framemaat te laten opmeten. Ik weet alleen niet of ik deze fiets kan betalen. :sleepy:

@Sjef , @haagse
Uit ervaring weet ik dat het geluidsniveau van de motor ook nog per fiets van hetzelfde merk kan verschillen.
Ook hoger of lager in de versnelling van de fiets en hogere of lagere ondersteuning maakt wat uit.
Overigens is het voor mij vrij simpel, de kracht in de benen staat gewoonweg niet toe om zonder ondersteuning te fietsen; dat maakt het “motorlawaai” al snel acceptabel.