Elektrische fiets 2012-2013

Hoi

ik wil mij deze maand een elektrische fiets aanschaffen. Graag had ik hier wat hulp bij gekregen aangezien ik door het bos de bomen niet meer zie :-)

Ik heb de keuze om een STEVENS te kopen met midden bosch motor en een 300wh van het jaar 2012 voor een 1800eu (komt van 2450eu).is van een fietsenmaker die zijn winkel stopt, en er is al reeds eens een maand of 4 mee gereden.

We twijfelen hierover omdat 1: we een batterij van 400 wh (mijn excuses als ik alle termen niet gebruik zoals zou moeten of dingen verwar) prefereren. en

2:

Is dit een goede deal, of vindt iemand dat ik toch beter een fiets koop die gemaakt is in 2013 aangezien de technologie zo snel vooruit gaat en deze fietsen pas nu ECHT populair worden?

De fiets is bedoeld voor 4x per week een 30-tal km.

We willen maximum een 2300eu betalen en verkiezen een bosch motor, en willen wel gaan voor kwaliteit.

dank u voor de repsons

mvg, Lien

dag Lientje, was er zelf vroeg bij met het aanschaffen van een elektrische fiets, maar heb daardoor wel alle kinderziektes meegemaakt (uitvallende motoren, een accu van nog geen jaar oud die binnen 20 km leeg is enzovoort).
Het merk Stevens ken ik niet, ik heb kort een Ilse gehad met veel klachten en nu een Johnny Loco die beter bevalt en ruil hem binnenkort in voor een nieuwere, omdat de motoren beter worden. Mijn advies zou zijn om voor nieuw te gaan, want de modellen worden doorlopend verbeterd en niet zonder reden.
Goedkoop is duurkoop als het gaat om dit soort fietsen. Je ‘winst’ vandaag betaal je later terug in onderhoud en reparaties en in de daling van de waarde. Voor de Ilse fiets kreeg ik na nog geen jaar nauwelijks geld terug omdat de problemen dan bekend zijn.
Zou ook niet kopen bij een bedrijf dat ermee stopt. Koop je hem bij een fietsenmaker waar je later het onderhoud doet, dan mag je rekenen op goede service etc. Je kunt niet terug naar het gestopte bedrijf als de fiets echt tegenvalt.

groet, Joke