Elektrische fiets

Zie door de bomen het bos niet meer, verschillende sites met testen/reviews, geven verschillende winnaars, welke site is nou het meest betrouwbaar, elke keer als ik denk dat ik de perfecte e-bike heb gevonden en ga googelen dan vind ik alleen maar negatieve info.

Heb nu mijn oog laten vallen op de Sparta B1 is dit een goede keus, kan iemand mij dat vertellen.

Je zegt: “Remmen vervangen”, dat zal wel betekenen dat je nieuwe blokjes nodig hebt, weliswaar veel te snel, dat wel, maar wel heel wat anders dan de hele remmen. In elk geval verslijten je velgen niet, maar de blokjes. Dat scheelt heel veel geld. Met een andere afstelling moet dat afgelopen zijn. Op de electrische aspecten kan ik je niet helpen. 2000km voor een ketting. Betere kwaliteit proberen…?

Wie heeft ervaring met een flyer elektrische fiets en doet er veel km per jaar mee ?
Ik fiets al 4 jaar elektrisch naar het werk en ik doe 6000 km per jaar, nu wegens jobwijziging ga ik 7000 à 8000 km per jaar doen.
Ik heb Harbin gehad en rijd momenteel met Batavus Stream. Deze laatste is hopeloos … om de 500 km moet ik remmen vervangen = hydraulische Magure HS11, ketting om de 2000 km en … batterij valt er regelmatig uit wegens slecht kliksysteem. Wie rijdt er met Flyer zoveel km en welke problemen heb je dan?
Zijn deze fietsen echt beter ?
De prijs is hoog, maar hoe is de kwaliteit ?
Graag uw mening.

Wie heeft ervaring met een flyer elektrische fiets en doet er veel km per jaar mee ?
Ik fiets al 4 jaar elektrisch naar het werk en ik doe 6000 km per jaar, nu wegens jobwijziging ga ik 7000 à 8000 km per jaar doen.
Ik heb Harbin gehad en rijd momenteel met Batavus Stream. Deze laatste is hopeloos … om de 500 km moet ik remmen vervangen = hydraulische Magure HS11, ketting om de 2000 km en … batterij valt er regelmatig uit wegens slecht kliksysteem. Wie rijdt er met Flyer zoveel km en welke problemen heb je dan?
Zijn deze fietsen echt beter ?
De prijs is hoog, maar hoe is de kwaliteit ?
Graag uw mening.

aan ferdutch

Ik denk dat je moet zien hoeveel km je gaat rijden per jaar. Is dit max. 1000 à 2000 km, dan kan je voor Batavus, Sparta, Gazelle kiezen.
Maar vanaf je heel wat km doet, moet je naar een hoger level van fietsen en dan zit je in de hoge prijsklasse zoals Flyer, Kettler.
Ik ben absoluut niet te spreken over mijn Batavus Stream daar ik op 15 maanden 8000 km op de teller heb en er zowel winter als zomer mee rijdt.
Hij staat om de 6 weken bij de fietsenmaker.
Maar Sparta moet nog erger zijn, ik hoor heel veel van verschillende fietsenmakers dat ze die niet meer willen verkopen, wegens de vele problemen. Dus ga liever voor Gazelle.
groetjes Vér;

bedankt Sjef voor jouw advies.
Ik vermoed ook dat het aan mijn fietsenmaker ligt en de kwaliteit van materiaal hij gebruikt.

Weet jij iemand die flyer heeft ? Of die mij hierover mee zou kunnen helpen ?

Met dank en groetjes

Nee, op dat punt kan ik je niet verder helpen. Wel wijs ik je op de resultaten van de multitest die Testkees (Kees Bakker) met hulp van vele testers onlangs heeft uitgevoerd op 10 fietsen en 28 e-bikes. De resultaten zijn eind van deze maand of iets later beschikbaar.

Hoi,

Een flyer T8.1 is zeker een goede fiets.
Alleen qua ketting, banden, remmen etc. ligt er ook veel aan of je zelf wat onderhoud aan je fiets doet. Als je zelf ook regelmatig de ketting reinigt en smeert gaat de ketting ook al gelijk een stuk langer mee. Remblokjes verslijt je altijd wel een setje in het jaar als je een flinke door trapper bent. Ook de kilometers die je er mee kunt maken is ruim, in zijn ECO stand met de banden op de goede spanning kan ie wel 120 km halen aan actieradius. Over problemen die ze krijgen heb ik nog weinig ervaring mee. Hierboven is in ieder geval mijn ervaring met de Flyer T8.1

Groetjes, Stan