Aanschaf elektrische bakfiets

Met een tweede opkomst en een dochter van 2,5 willen we een bakfiets aanschaffen. Een elektrische wel te verstaan. We zullen de fiets vooral gebruiken voor relatief kleine ritten tussen huis, opvang, supermarkt en in het weekend wat langere ritten tot zo’n 20km (retour).

Mijn vrouw (158cm) en ik (190cm) zullen de fiets beiden gebruiken.

Wensen

  • 3 wielen (m’n vrouw is bang voor balans bij 2-wielen-variant
  • Zitplek voor 3 kinderen of 2 + boodschappen
  • Onderhoudsvriendelijk. Periodiek onderhoud doen en moertjes aandraaien van bijv. de bak is prima. Maar hoe minder hoe beter

Budget
We hebben tussen €2.200 en €2.750 te besteden

Wat we in gedachten hebben

Al is de twijfel nog wel groot. Binnenkort kunnen we de Babboe testen op een testmiddag. Online reviews over de Babboe verschillen sterk van mening, maar algehele tendens is dat het op zich een goede fiets is, maar er is duidelijk bespaard op onderdelen.

Van de ScoobiE is weinig te vinden. Mijn associaties bij Popal zijn niet al te best, al lijken ze betere fietsen te maken tegenwoordig. Online is er weinig over ervaringen met hun bakfietsen te vinden.

Vraag
Al met al dus de vraag welke van deze twee de betere is en of er wellicht een andere fiets is binnen ons budget die jullie zouden aanbevelen.

Ik zou voor de Babboe Curve gaan. Voordeel is dat de monteur aan huis komt en je heb 2 jaar garantie.

Dankjewel. Het repareren aan huis is inderdaad een mooie bijkomstigheid.

Zie dat de Babboe Curve in tegenstelling tot de Cangoo ScoobiE geen middenmotor heeft. Is dit een bezwaar?

Dan moet je kijken bij de Curve mountainbike,
Deze heeft de middenmotor

Tsja, ben een beetje laat, ik heb een 2e hands aangeschafte 3 wieler van bakfiets.nl. Volgens mij de enige met 2 motoren. Werkt perfect!