Aanschaf nieuwe fiets woon-werk en vakantie

Afgelopen dagen heb ik in dit forum veel informatie gevonden voor de aanschaf van een nieuwe fiets. Ik ben op zoek naar een fiets voor woon-werk en voor ieder jaar één of twee actieve vakanties in Duitsland of Frankrijk. Ik rij nu een lichtgewicht Koga van 2010 met derailleur.
Ik heb het voor mezelf wat eenvoudiger gemaakt en twee categoriën gemaakt. Premium met de Alfine 11 naaf en CDX aandrijfriem en Goed met de Alfine 8 naaf en de CDN aandrijfriem. Geiwacht van de fiets is bij voorkeur onder de 15 kg. Dat is makkelijker op de fietsendrager te zetten.

Veel fietsen bekeken en ondertussen een proefritje gemaakt op de VSF T-700 en de Koga F3 8.0. Dit omdat er bij deze fietsen handelaren geen fietsen van Cube of Trek beschikbaar zijn.
De fietsen die ik zoek lijken op veel plaatsen uitverkocht te zijn en krijg ik levertijden tot ver in 2024 te horen.
Mijn vraag is, waar kan ik terecht voor een proefrit op de Cube Travel serie en op de Trek District?
Ik woon in Hengelo (Ov) maar kan deze en komende week zo een dagje elders in Nederland rondkijken.

Wat heb ik zo tussen neus en lippen door aan informatie verzameld.
Premium op een rijtje met een paar voorbeelden:

  • verhouding 46:24 | 46:22
  • riem Gates CDX, 113T
  • naaf Alfine SG-S7001-11
  • rem BR-M6000 of vergelijkbaar
  • band nnn*40
  • voornaaf DH-UR708
  • cranksel Gates CDX Center Track, 46T, BB Gates
  • achtercasse Gates CDX Center Track sprocket 24T | 22T

prijs
~1800 (Canyon-COMMUTER 7)
~1850 (Cube-SL)
~2000( Cube-SLX)
~2200 (VSF T-700)
~2400 (Stevens-Super Flight)

Goed op een rijtje met een paar voorbeelden:
*verhouding 46:24 | 46:22

  • riem Gates CDN, 122T
  • naaf Alfine SG-S7001-8
  • rem BR-MT410 of vergelijkbaar
  • band
  • voornaaf DH-3D37
  • crankstel Gates S150 CDN, 46T, 170mm, BB Thun Zumba
  • achtercasse Gates Rear Sprocket CDN|CDX, 22T | 24T

prijs:
~1400(Cube-EXC)
~1700 (Jan Jansen-Zero)
~1700(VSF T-300)
~1800(Trek-District 4)

Natuurlijk mag je mijn selectie aanscherpen en van commentaar voorzien.
Maar primair ben ik op zoek naar een fietsen handel of een store waar ik een proefrit kan maken.
Alvast bedankt,
Bas