Advies nodig bij aanschaf fiets woon/werk

Beste allemaal,

ik ben via internet aan het speuren naar een ideale fiets voor woonwerkverkeer (32 km per dag).

Nou is mijn oog gevallen op verschillende types hybride fietsen (vooral de Sensa Cross Travel 24 2016 Heren vanwege de prijs).

Alleen las ik ergens dat de bagagedrager niet geschikt is voor een kinderzitje (ik ben net vader geworden dus op korte termijn zou ik er ook graag een kinderzitje op willen hebben).

Heeft 1 van jullie ervaringen met een goede (liefst een klein beetje sportief) woon/werk fiets waar dan ook een kinderzitje op kan?

Alvast bedankt :)

Jouw voorkeur is kennelijk moeilijk/niet leverbaar. Wat ik op kan maken, is dat alle types een verende voorvork hebben. Helaas een afrader. Duur, zwaar en kwetsbaar. Kost dus tweemaal geld. Of een bagagedrager wel/niet voor een kinderzitje geschikt is, kan ik van hieruit niet beoordelen. Om die reden zou ik een mij passende fiets niet vermijden, maar zo nodig een andere, wel passende, bagagedrager kopen. Voor 32 km per dag zou ik vooral kijken naar wat lichtere fietsen. Zo rond de 12-13kg. De bagagedragers op dit soort fietsen zijn waarschijnlijk te smal voor kinderzitjes. Nogmaals: bij 160km wekelijks is de gehele fiets belangrijker dan de bagagedrager. Die is eenvoudig te vervangen.

Beste Jan,

Mocht je nog op zoek zijn; kijk ook eens naar een VSF T-Belt; een echte woon-werk fiets met een riem (ipv ketting) en een Alfine 8 naaf. Dus ook heel erg onderhoudsvrij. Onze klanten hebben daar goede ervaringen mee.

Deze fiets is bovendien gunstig geprijsd!

Succes met je zoektocht!