Advies aankoop kinderfiets 24 inch

Ik heb de testresultaten van Testkees goed vergeleken, maar ik zoek eigenlijk een 24'' fiets voor mijn dochter van 8 jaar (en het waren voornamelijk jongensfietsen).  De fiets zal recreatief gebruikt worden en ook om naar het school te gaan (bagagedrager...)

Niet alle fietsen kunnen getest worden, maar dit is mijn lijstje van fietsen :

-Batavus Diva Kids 24'' 3-speed 16 kg (zonder voordrager)

-Alpina Clubb 3-speed 18.5 kg

-S'cool Chix 24'' (13.7 kg 3 versnellingen) (14.5 kg 7 versnellingen)

-Puky Skyride 24-3 Alu Light 24'' 3-speed 13.4 kg

-Kildemoes Bikerz Retro 477-02

-Cortina U4 Transport girl 24'' 3-speed 19.5 kg

Vergelijken is moeilijk, want soms is het zoeken naar specificaties en uiteindelijk kan je niet op een website inschatten of een zadel te groot is of niet, hoe het met de cranks zit,...

Als mijn dochter zou kiezen, zou ze voor de looks gaan en de Alpina kiezen, maar die is volgens mij te zwaar.

Een gesloten kettingkast vind ik fijn, maar dan zou ik veel fietsen uitsluiten.

Versnellingen zijn nodig (België).  De meeste fietsen hebben 3 versnellingen en sommigen hebben er 7.  Misschien is dat laatste niet nodig voor een 24'' fiets en kunnen we dat voorbehouden voor de 26'' of volwassenenfiets.

Hoeveel mag een fiets van 24'' eigenlijk wegen; dat zou misschien helpen.

Van de Cortina U4 denk ik dat het stuur misschien tekort op het zadel staat, maar dit kan misschien maar een gedacht zijn.

S'cool heeft in de 20'' kinderfietsen een als beste geteste kinderfiets, dus mag ik dan misschien ervan uitgaan dat zij sowieso de betere fietsen hebben?  Verkrijgbaar in 3 of 7 versnellingen.

Puky is een typisch kinderfietsenmerk, dus alles is aangepast aan de bouw van kinderen???  Ik heb wel opgemerkt bij de specificaties van deze fiets dat er zelfs goede banden op staan, m.n. Schwalbe Big Apple. 13,4 kg.

Kildemoes is het fietsenmerk van Denemarken en er is hier een verdeler op een aantal km.  Geen idee in hoeverre ze aangepast zijn aan kinderen.  Volgens mij 7 versnellingen. Geen idee van het gewicht.

Ik heb wel gemerkt dat het gewicht van de fietsen nogal eens kan afwijken afhankelijk van de website.

Heel erg bedankt voor uw mening.

Je heb een heel degelijk vooronderzoek verricht!
Echt adviseren kan ik je echter niet: mijn praktijkervaring is te lang geleden. De Puky lijkt mij het beste aanbod. Staat ook als degelijk bekend. Ik kan wel de keuze nog moeilijker maken. Woom heeft een meisjesfiets in zg. 24inch (ik denk dat dat 507mm wielen zijn). Met 8v derailleur. Met bagagedrager en in blauw of rood. Korte cranks zo te zien, maar flink aan de prijs en binnenkort vanaf fabriek te koop. 11kg en vanaf 1m30. De naafdynamo vind ik een beetje overdreven en dit maakt de fiets flink duurder. http://www.woombikes.com/collections/startseite/products/copy-of-woom-5-city-fahrrad-20-9-13-jahre-ab-130cm-11-0kg