Cube Travel Pro of Exc 2023

Goedemiddag,

Ik twijfel tussen de aanschaf van een Cube Travel Pro 2023 en Cube Travel Exc 2023.

Gebruik:

  • Woon-werk van 30 minuten heen en 30 minuten terug. In de weekenden soms langere afstanden.
  • Ik fiets van Amstelveen naar de binnenstad van Amsterdam en weer terug. Dat betekent dat glad asfalt afwisselt met klinkers en hobbelige straatjes.
  • De fiets kan niet binnen staan

Qua levensduur ben ik al blij als de fiets een paar jaar mee gaat. Ik verwacht dat ik tegen die tijd al een andere fiets heb gekocht, omdat ik nog zoekende ben in de fietsenwereld.

De Pro heeft bredere banden dan de Exc.

Wat raden jullie mij aan? :slight_smile:

Disclaimer: Ik heb een Cube Travel Pro

Zoek er eens op op dit forum, of zoek op brede banden (ook op dit forum) en je vindt meer dan genoeg info.

Nog andere vragen, laat maar horen!

Ik ben op zoek met vergelijkbare wensen. Voor de grote framematen die ik zoek (60-64 cm) is de voorraad en toelevering problematisch voor Cube, Trek, Canyon.
Ik heb deze week contact met Cube gehad over een proefrit op modellen uit de Travel serie. Hun antwoord was:
Helaas hebben we momenteel in Almelo geen fiets met belt staan.
Deze fietsen zijn volledig uitverkocht.
Naar verwachting krijgen we deze halverwege januari weer binnen.
Trek heeft de District 3 en 4. De 4 is niet meer op voorraad, het advies van hen vanmiddag was om in februari terug te komen.
Op de site van Canyon staan leverdatum in augustus 2024.

Daarom is mijn advies, kijk iets breder dan alleen Cube.
Koga heb ik bij zaken in Hengelo en Zwolle kunnen uitproberen en datzelfde geld voor Jan Jansen.
Ik ben erg te spreken over de Jan Jansen Zero CO2. Die heb ik vanmiddag uitgeprobeerd en rijd lekker strak en licht en zit sportief. Schakelen met de Alfine 11 is prettig.
Heel veel succes met je zoektocht!

Zie de prima fietsen van Stevens niet over het hoofd!