De Fietsersbond moet zich niet inzetten voor tweewielers met een kenteken

Dank voor het meedenken. Maar ik- of wij - zijn er nog niet. Ok, denken in extremen. Dat voorbeeld maakt althans voor mij duidelijk, dat het bij aanzienlijke verschillen tussen de botser (vrachtwagen) en fiets, speed pedelec, brommer dan wel motorfiets voor de laatsten het verschil in gewicht onderling niet uitmaakt; alle vier worden even hard geraakt met eenzelfde gevolg, een smak op het asfalt. En afhankelijk van de remweg van de botser, gevolgen waar ik maar beter niet aan denk. De motorfietser misschien nog het minst, want die draagt in beginsel beschermende kleding.
Voorlopige conclusie, speed pedelec en brommer lopen hetzelfde risico op letsel bij een aanrijding op de rijweg.
Dan maar brommer en speeder van de 50-km rijweg halen …? Of ongelukken proberen te voorkomen?

Speeder, voel je je niet thuis bij de FB? - Hup naar de Speed Pedelec Groep der Lage Landen. Niks mis mee.

Dat hobbyclubje zit op FaceBook en ik gebruik allang geen FB meer wegens overvloed aan politiek correcte onzin. Zij vertegenwoordigen niet de gebruikers van speed pedelecs maar vooral zichzelf. Bovendien wil ik de nestgeur en warmte van de FB niet zonder meer loslaten in de wetenschap dat de FB zichzelf zal vernieuwen en inclusief zal worden.