Download routes naar Garmin E-trex

Bij het samenstellen van een langere route op de Routeplanner lukt het niet om deze te downloaden naar een Garmin E-trex: de track wordt opgedeeld en slechts het eerste deel opgeslagen

Bij het omzetten naar de E-trex moet de track daarom eerst gefiterd worden:

open de track in Map Source

Klik met de R-muis knop op de track

Ga naar "track eigenschappen" en vervolgens naar "filter"

Beperk het aantal punten per track tot 500 of minder

Klik op OK

Hoi Roerdink

Dit probleem is normaal en was al bij de oude routeplanner so. Iedereen Garmin apparaten (ook de groteren) kunnen slechts een maximum van 500 track-punten tonen en breken de route naar de 500 af. Ik raad toch aan de GPX routes in Mapsource te controleren.

Sorry voor mijn slechte Nederlands - Ik ben nog aan het leren.

Het filteren van een track in Mapsource naar 500 punten heeft een groot nadeel, je vereenvoudigt de track en verliest detaiils.
Ik heb zelf een GPS 60 CSx en die kan meerdere tracks laden. Ik open dan een track uit de routeplanner in Mapsource en kopieer telkens 500 trackpunten naar een nieuwe track in een 2e Mapsource en net zolang tot de hele track verdeeld is.
De losse tracks, die ik dan heb zet ik naar de GPS.
Dan behoud ik alle details en op de GPS zie je niet dat je losse tracks hebt, ze gaan in elkaar over.

ja, dit is ook een goede manier. Als er niet veel meer dan 500 Trackpunten zijn, kan je zonder verlies van detail in sommige plaatsen punten verminderen.