Ik heb 3 jaar geleden een ebike van eigen merk gekocht van een landelijke fietswinkelketen en heb tot op heden geen problemen ondervonden.
Het eerste jaar heb ik een onderhoudsbeurt laten plegen, het 2e jaar niet en nu na bijna 3 jaar wordt ik geconfronteerd met het feit dat de trapondersteuning uitvalt en in het Bafang display een (storings/onderhouds)sleutel oplicht zonder storingscode.
Volgens de winkel is de reden dat ik een jaar onderhoud heb overgeslagen en dat onderhoud dus nodig is.
Probleem is dat tot einde deze maand de agenda van de winkel volzit en dat de eerste mogelijkheid de eerste week juli is. Ik zit dus een maand zonder fiets.
De vraag is echter of het afdwingen van een onderhoudsbeurt via trapondersteuning blokkade gangbaar is (garantiekwestie?). Volgens de medewerker kon een simpele reset niet plaatsvinden wat mij zeer vreemd voorkomt en dat alleen het uitvoeren van een onderhoudsbeurt het probleem oplost.
Het lijkt er sterk op dat dit een verdienmodel is.
Vraag: Hebben meer ebikers dit onderhoudsblokkade-probleem ondervonden?
Onderdelen ebike: Bafang C966 display & Bafang middenmotor.