TranzX ebike remote/display error

Beste,

Mijn dochter heeft al een wat oudere ebike van het merk TranzX nu gaat er enkel het 2e led op het stuur branden. iemand ene idee wat voor storing dit kan zijn? hij licht soms ook zwak op…
Accu laad gewoon op en is vol.

Het merk fiets is hier eigenlijk niet van belang, het gaat voor dit soort dingen om het merk van de motor, dus Bosch/Shimano/Brose/Panasonic/Bafang etc.

Mijn gok is dat het de mate van ondersteuning is, helemaal links nauwelijks ondersteuning, rechts hoef je nauwelijks meer te trappen. Ik vermoed dat je met de - en + toetsen de instelling kan wijzigen.

@delange, je bent wel erg beknopt in je informatie.
TranzX maakt alleen fietsonderdelen. Waaronder ebike ondersteuning.
Maar die hebben allemaal een LCDdisplay.

Ik ken wel fietsen van het merk X-Tract.
Die worden verdeeld door Itek.
Aantrekkelijk geprijst, maar weinig servicegericht
De ebike ondersteuning omvat onder meer een LCDdisplay.

Uit welk jaar dateert deze fiets ?
Kan je de mate van ondersteuning wel kiezen?
Reageert de motor alleen op een rotatiesensor of ook een krachtsensor?

Voor wat het waard is.
Misschien ben je geholpen met deze pagina.

Kan iedere “e-bike leek” een LCD display onderscheiden van een display op basis van een andere techniek? Ik niet, in elk geval, maar ik trap ook nog altijd met mijn eigen benen. Ook na die smerige corona. Sorry, hoor :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

@Sjef, de motor van een ebike is maar bijzaak.
Het display is de afgelopen jaren het kloppend hart van jou en je fiets geworden.
Het moderne display smeedt jou en je een fiets tot een eenheid.
Het display bewaakt of je je niet te veel inspant, past het verzet voor je aan, kiest de route die het beste bij je conditie past, enz

On topic
Iemand die woorden als remote/display error gebruikt, weet meer dan de doorsnee ebiker