Eindelijk goede richtingaanwijzers voor e-bike

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/eindelijk-goede-richtingaanwijzers-voor-e-bike/

Kees Bakker vroeg er al jaren om: goede richtingaanwijzers voor fietsers. Met de Turntec (199 euro) van Busch+Müller is het eindelijk mogelijk om ze los te kopen voor je e-bike. Pluspunten Duidelijke knop Stevig Alarmlichtstand Gaan vanzelf uit Busch+Müller heeft met de Turntec volwaardige richtingaanwijzers voor de fiets ontwikkeld. De bedieningsknop is duidelijk en kun…

Leuk bericht maar 199 euro gaat helemaal nergens over. Er zijn hele volksstammen die een paar tientjes voor een verlichting al te veel vinden. Dit is echt een niche markt.

Ik vind dat dit wel meer onder de aandacht gebracht mag worden in het artikel. Leuk die vernieuwing maar wie gaat dit echt gebruiken.

Daarbij snap ik niet dat een paar ledlampjes op een houder met een schakelaar zoveel moet moet kosten.

Guus

Op de Fietsschool van de FB wordt je geleerd om eerst over je schouder te kijken, en dan pas je hand uit te steken.

Ik ben al wat ouder, en niet meer zo soepel in de nek.
Als ik linksaf wil, neem ik de linkerhand los van het stuur, om goed over mijn schouder te kunnen kijken.
Ik kan mijn linkerhand uitsteken, terwijl ik nog achterom kijk.

Maar met deze hightech richtingaanwijzer, gaat er kostbare tijd verloren, tussen het achterom kijken, en het bedienen van de richtingaanwijzer.
In die tijd kan er van alles zijn veranderd, achter mij.

Ik vind niet dat die richtingaanwijzer iets aan mijn veiligheid toevoegt.

1 like

Dit is voor een E bike een prima ontwikkeling. Geen batterijen nodig die leegraken. Een accu is al aanwezig. Het grote voordeel is, dat je al wat eerder kan aangeven wat je bedoeling is aan het overige verkeer en dat dit ook onder slecht zicht goed waar te nemen is. In combinatie met een paar goed spiegels, kan je veel makkelijker je positie op de rijbaan bepalen en kiezen of je eventueel kan voorsorteren bij een wat bredere rijbaan. Wat mij betreft standaard op iedere E bike.:+1::grinning:

Wat is hier aan de hand ?
Van Raam verkoopt een richtingaanwijzerset voor 650 euro !!!
En dan heb je er een met meterslange kwetsbare draadjes.

De Chinezen verkopen al jaren voor een paar tientjes een draadloze richtingaanwijzerset.
Weliswaar weer een paar batterijen die je moet monitoren.
Maar zonder kwetsbaar draadje.