Fietsplanner app stop telkens

Tijdens het gebruik van de fietsplanner app op mijn mobiel (Huawei) begint de navigatie prima maar na 1 á 2 minuten (of een paar honderd meter) stopt de app opeens. Hij blijft wel zichtbaar, maar de meterteller, de stem en mijn locatie op de kaart veranderen niet meer. Soms moet ik de navigatie stoppen en weer starten en dan doet hij het weer even. Maar soms moet ik de hele app afsluiten en weer opnieuw opstarten. Ik heb al gekeken of het iets met “schermbeveiliging” of “slaapstand” te maken heeft maar kan helaas niets vinden. Andere navigatie programma’s (OSMand, GoogleMaps, Navigator, Fietsknoop) hebben het probleem niet. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen (want het liefst zou ik deze app willen gebruiken)?
Ad Hoefnagel

Nog even voor wie meeleest met het Forum: er is via de mail al contact geweest. Tot nu toe zijn we er nog niet achter wat de oorzaak is van dit probleem. Indien er anderen zijn die vergelijkbare ervaringen hebben, dan graag een mailtje naar routeplanner@fietsersbond.nl, samen met gegevens over je telefoon (merk, type, android-versie).

Probleem is nu meer dan een jaar oud. Helaas bestaat het probleem nog steeds.
De routeplanner is dus helaas niet te gebruiken.

Ik heb nog wel even contact opgenomen met Huawei Support. Hun reactie:

Kunt u misschien checken of er een update is voor de Fietsrouteplanner app?
Wij ondersteunen die app helaas niet. Zo lang als alle andere apps (Google maps, Strava) normaal functioneren, ligt het niet aan de telefoon.
Onze excuses voor het ongemak, maar graag dient u contact met Fietsrouteplanner op te nemen.
Bedankt voor uw begrip!

Ik heb het zelfde probleem. Ik heb ook een Huawei.