Fietszitje hybride fiets

Ben op zoek naar een niet-elektrische fiets, met mogelijkheid voor een kinderzitje achterop. Budget rond de €1.000 - € 1.500. Bedoeld voor fietstochtjes, niet per se hele lange tochtjes, met een kindje achterop door heuvelachtig gebied. Vering etc wil ik niet. Lees dat niet alle bagagedragers een zitje aankunnen, maar een andere bagagedrager lijkt me een kleine ingreep (?) of denk ik dan te makkelijk? Hoor graag jullie adviezen.

Als je Googled naar kinderzitjes op fietsersbond.nl krijg je een waslijst aan tests en onderzoeken.
Je krijgt niet alleen tips voor het zitje, als ook voor de bagagedrager.

https://www.google.com/search?as_q=Kinderzitjes&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_nlo=&as_nhi=&lr=&cr=&as_qdr=all&as_sitesearch=Fietsersbond.nl&as_occt=any&as_filetype=&tbs=

Bobike heeft zitjes die niet steunen op de bagagedrager, maar op de zitbuis en de staande achtervork. Reeds jaren eigen ervaring. Mijn oudste kleinkind is 6 1/2 j, hoewel krap, die past nog altijd. Mijn jongste is 2 1/2j, is ook passend te maken. Gekocht via Marktplaats.nl.

Het max gewicht staat op de drager (meestal 25kg) of bij de specificaties. Een zitje mag maximaal 22kg dragen, met 3 kg voor het zitje kom je dan op 25kg. Maar je kunt ook wat Sjef zei een aparte beugel gebruiken.
Wisselen van drager is makkelijk als de drager de klassieke bevestiging heeft met 2 stangetjes bij het frame. Mode is tegenwoordig een beugel onder het spatbord en dat maakt wisselen alweer lastiger.
Voor je kindje zijn brede banden met lage bandenspanning fijn (maar over glad asfalt niet nodig).
En een stijf frame voor de afdaling.
En voldoende lichte versnellingen voor de klim (nexus 8 is al snel te zwaar, maar weet niet hoe steil de heuvels zijn).

Veel dank allen. Erg nuttige info. Het gaat om Utrechtse heuvelrug, dus redelijke heuvels maar niet al te lange klimmen in het algemeen.