Goed B-merk?

In de zoektocht naar een sportievere fiets naast mijn standaard fiets, kwam ik een aantal merken tegen die mij onbekend zijn, maar waar de fietsenwinkel hoog over op geeft.
Om het zoekgebied aan te duiden: Ik kijk naar een sportievere stadsfiets van rond de 1000 euro.

De volgende merken werden aangeraden als hoge kwaliteit voor dit (niet al te hoge) budget:
VSF
Rabeneick
Velo-de-ville
Pegasus

Op een VSF heb ik in het verleden gereden, maar voor mij geen goede zitpositie.
De anderen lijken goede modellen te hebben in mijn zoektocht.

Is er iemand bekend met deze merken?
En bieden deze kwaliteit of kan ik beter nog even doorsparen?

Drie van de vier namen zijn mij bekend. VSF bouwt heel lange frames, en sturen als bezemstelen, dat heeft uiteraard een groot effect op de zithouding. Dus bij de keuze van de framemaat goed opletten. Velo-de-ville is eveneens duits en biedt veel kwaliteit voor het geld en veel keuzemogelijkheden. Beide zou ik geen B-merk noemen. Pegasus vind ik een zwaarlopende fiets, hoewel ze bij testen door de Fietsersbond er goed uitspringen. Rabeneick is mij onbekend. Kijk ook eens bij Stevens, eveneens duits, en veel waar voor het geld.

Zoals @Sjef al schrijft alle vier Duitse merken en over het algemeen zijn dat degelijke fietsen zonder poes-pas die je bij nog wel eens bij de Nederlandse merken vindt.

Rond de €1000 vindt je niet echt slechte fietsen meer maar een goede keus komt meer aan op de fiets te kiezen met de goede onderdelen voor jou gebruik.

Frame te klein/groot? Stuur te ver/laag? Een stuur kan (beperkt) verzet worden.

Het al genoemde Stevens heeft inderdaad een heel hoge prijs/pretverhouding. En dat geldt eigenlijk voor alle Duitse merken, zoals bijvoorbeeld ook Cube, Focus en Canyon.

Overigens zitten we nu in de herfst en dat is de tijd dat veel winkels hun oude voorraden gaan opruimen. Als je goed om je heen kijkt kun je nu een model van afgelopen seizoen (of eerder) scoren met heel aantrekkelijke kortingen.

Ik ben niet bekend met die merken, maar weet dat Merida een fijn merk is. https://bigline.nl/fietsenwinkel verkoopt dit merk ook