Help, ik heb een VanMoof

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/help-ik-heb-een-vanmoof/

Fietskoerier test Vanmoof De wereldwijd bejubelde fietsenfabrikant VanMoof is failliet. Wat betekent dat voor VanMoofrijders? Op Marktplaats staan 33% meer VanMoof fietsen te koop dan normaal. Er worden ook al kapotte VanMoofs opgekocht. Want: met de onderdelen van de ene fiets kun je een andere weer werkend krijgen. Kees Bakker van de Fietsersbond is niet…

Ik begreep dat de Taiwanese vestiging, met daarin de patenten, buiten het faillissement is gehouden. Dat maakt diverse scenario’s mogelijk voor een doorstart of verkoop aan derden. Ook waarin de broers Carlier een rol blijven spelen. Of huidige klanten, die nog op reparatie op garantie wachten, daar veel mee opschieten is een tweede. Zo’n faillissement is meestal bedoeld om van een berg schulden af te komen, niet om ze mee te nemen.

Dat is een uiterst dubieuze uitspraak waar het nodige op kan worden afgedongen.
Bosch staat er misschien financieel gezond voor.
Dat neemt niet weg dat menigeen op dit forum zijn beklag heeft gedaan over de nazorg van Bosch.

Ik ken meer dan een bedrijf dat voor het faillissement beroerde nazorg leverde, en na het faillissement excellente nazorg.
In dat verband is het jammer dat oude voorraden van Moof nu in handen lijken te komen van allerlei dubieuze handelaren.

Als we allemaal risicoloos hadden gekocht, zouden we tot in lengte van dagen op een hoge bi zijn blijven rijden.

2 likes