Ik twijfel tussen een Gazelle en een van Batavus?

Ik kan via mijn werk een fiets aanschaffen via fiscfree.nl
Nu twijfel ik tussen 2 modellen/merken beide hebben riem aandrijving namelijk de Gazelle Marco Polo Urban (geen idee welk jaar) met een CDX riem en de andere fiets is een Batavus Dinsdag Exclusive Plus 2022 met een CDN riem.

Nu zal ik geen mega afstanden rijden echter woon ik vlakbij het bos en de duinen.

Een plus punt voor Batavus is dat op een meter of 300 van mij vandaan is een Batavus premium dealer, en de dichtstbijzijnde Gazelle dealer een stuk verder weg zit.

Wie kan mij verder helpen?

De CDX riem en tandwielen zijn van een betere kwaliteit.

Dus dan is de Gazelle de beste optie?

Wie weet hoe het met service beurten gaat indien je een fiets online besteld?

Wellicht stomme vragen echter is dit de eerste fiets die ik zelf aanschaf.

Dat kan ik echt niet beweren, maar wel heeft Batavus nogal een blunder gemaakt door een niet sporend frame te bouwen met een Gates riem, met alle gevolgen van dien. Een fiets is veel meer dan riem/ketting enz. Beurten weet ik niets van. Doe ik zelf. Als je het zelf niet kunt, zou ik niet online kopen.

Ik zie dat fiscfree.nl ooit is begonnen is als https://www.nationalefietsprojecten.nl

Daar lees ik:

In Nederland werken wij samen met ruim 2.800 fietsenwinkels

Ik zou een lokale dealer zoeken die de Gazelle of Batavus kan leveren en daar dan voor gaan. Zoals @Sjef aan geeft is CDX van betere kwaliteit; bij CDN moet je niet vreemd opkijken dat bij dagelijks forensen de riem na 1…2 jaar vervangen moet worden.

En die dingen zijn heel duur…

Ik heb gekozen voor de Gazelle Marco Polo Urban

1 like

Bedankt voor de feedback, dat zouden meer mensen moeten doen. :smile:

Geen probleem. Moet wel een hele poos wachten, maar dat neem ik voor lief :slight_smile:

Wij hebben ook geduld!! :innocent: