Dag Allemaal,
Ik zit met het volgende voorval... najaar 2012 is na lang wachten mijn geweldige Azor fiets geleverd. Super ding. Maar afgelopen lente fietste de fiets toch wel erg zwaar, maakte gekke geluiden en uiteindelijk kon ik nauwelijks meer trappen. Naar de fietsenmaker geweest, bleek de shimano Nexus 7 gebroken! Hij had nog nooit zoiets gezien.
Heb de fiets alleen gebruikt voor woon-werkverkeer, max 15 km per dag. Dit moet toch niet kunnen? Fietsenmaker zegt niets te kunnen doen, maar het wel een bizzar voorval te vinden en raad mij aan met Shimano zelf contact op te nemen...
De garantie van twee jaar was dus net afgelopen, maar ik neem aan dat een naaf toch wel langer dan 2,5 jaar mee moet gaan en shimano stuurt mij natuurlijk weer terug naar de fietsenmaker...
Heeft iemand tips wat te doen? Onder het europees consumenten recht moet de fietsenmaker toch gewoon zijn best doen om met shimano te praten of...?
Dank in ieder geval!