Problemen na revisie fietsaccu

#revisie #minderondersteuning
Onlangs heb ik de accu van mijn Emotion C4 voor revisie opgestuurd. Inmiddels heb ik hem 8 keer helemaal leeg gereden, maar ik blijf problemen hebben die ik vóór de revisie niet had. Het grootste probleem zit in het zware, stroperige trappen. Gebruik in de 1e ondersteuning zit er niet meer in, dat is te zwaar. Dit is ook in een andere fiets, dus het ligt wel degelijk aan de accu.

De accu heb ik na overleg teruggestuurd en hij is gecontroleerd. Het bedrijf geeft aan dat er niets mis is met de accu.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring of weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Ik heb heel veel spijt van de revisie op deze manier…

Ik ken de fiets niet.

Ik vermoed dat de controller in de accu is ingebouwd.
En dat deze controller “een tik” heeft gehad tijdens de revisie van de accucellen.
Gewoon doordat de spanning even is weggevallen, en het geheugen is gewist.
Waardoor de instellingen zijn gewijzigd.

Dat is even wennen, maar hoeft geen invloed te hebben op de prestaties

Mijn vraag: is de actieradius van vroeger nog steeds hetzelfde ?

Zo ja. Dan zal je op internet moeten zoeken naar een programmaatje waarmee je de instellingen opnieuw kan programmeren.

Heeft het revisiebedrijf een meetrapport met grafiek laten zien. Een accu kun je leegtrekken en dan kun je zien of die goed functioneert.

Nee, dat hebben ze niet. De mails en telefoontjes kwamen steeds bij dezelfde persoon terecht. In de hoop dat nu iemand anders (de baas?) mijn bericht zou lezen, heb ik een brief via de post gestuurd. Daar is nooit op gereageerd, dus ik vrees dat ze ook niet reageren op mijn verzoek voor een meetrapport…

Dat klinkt op zich best aannemelijk, het blijft immers mensenwerk. De actieradius is groter, omdat er een groter vermogen in de accu is gezet. Ik kan inderdaad ook 2x zoveel verder fietsen als eerst, maar het trapt heel zwaar.

Ik zal opzoek gaan naar een programmaatje, kijken wat dit kan betekenen…

Inderdaad even een meerrapport opvragen bij het bedrijf. Laat de accu ontladen op 10 ampere dan weet je of de BMS uit je accu ook nog voldoende vermogen door laat.