Rohloff naaf op welk hybride frame?

Op welke hybride frames kun je een Rohloff naaf laten opbouwen? Volgens mij heeft Testkees hier ooit een artikel aangewijd, maar ik kan dit niet meer terugvinden. 

Ik denk aan Vortrieb, Müsing en Surly frames. Surly heeft BSA 73mm bracket. Kun je altijd tot 68mm laten afdraaien.
niet met excentric trapas helaas. Voor het laatste heb je een vinding van Trickstuff die dit oplost. Niet goedkoop, maar dan heb je ook wat.

dank voor de tips! ik heb ze doorgestuurd naar de fietsenmaker die de naaf voor mij gaat opbouwen, hopelijk kan hij er mee verder. ik post nog wel wat het gaat worden…

Als je toch alles aan anderen overlaat (uit je vraag had ik het tegendeel opgemaakt) en ook nog alles apart koopt, is het goed te weten dat dat een hele dure fiets gaat worden. Wat kan dan de reden zijn om niet gelijk een complete Santos, Koga of een van andere customizers te kopen? Al gauw honderden euro’s goedkoper. Een Poppink Rohloff voor €2200,=. Aan je fietsenmaker kun je toch niet de keuze tussen een Surly en een Vortrieb overlaten?