Schade wegens glad fietspad, hoeveel vergoeding

Hallo,

Ik ben gisteren uitgegleden op een fietspad in Groningen. Het fietspad was glad wegens een opgedroogde verfvlek in combinatie met regen. Ik heb al een melding van de situatie aan de gemeente gedaan en ben al erg netjes gebeld door het bureau verzekeringen.

Naast de reparatie nota van mijn fiets, lijkt het erop dat alleen de dagwaarde van mijn kapotte broek vergoed wordt. Maar de broek was op zich nog goed, ook al was die al een paar jaar oud (nog geen idee hoe oud precies). Ik heb voorbeeldbrieven gezien waar mensen de kosten voor een nieuwe broek opgeven. Het kan natuurlijk zijn dat in die gevallen uiteindelijk niet alles vergoed is. Ik vraag me dus af wat ik mag verwachten.

Vaak wordt bij verzekeringskwesties de dagwaarde gebruikt voor een kapot goed. Maar bij iets wat gerepareerd kan worden wordt er weer niet moeilijk gedaan. Hoewel ik me daarbij afvraag of de reparatiekosten soms niet hoger kunnen zijn dan de waarde van een (oude) fiets - niet echt het geval hier.

Ook verzekeringen zijn soms praktisch. Als het bedrag een bepaalde grens niet overschrijdt, betalen ze wat je declareert. Niet te bescheiden, dus!


meer fiets, meer mens, Sjef