Vervoer van fiets binnen Nederland (niet per trein)

Ik zou graag eens (één- of meerdaagse) fietstochtjes maken wat verderweg van mijn woonplaats. Zoals bekend is je fiets meenemen in de trein verre van gemakkelijk. Ik heb een e-bike, en krijg die niet opgetild zonder hulp, Zit niet te wachten op kwade reacties van mede-reizigers en/of conducteurs. En wil ook niet de hulpbehoevende bejaarde uithangen.

Zijn er mogelijkheden dat bedrijven of privé personen mijn fiets/ onze fietsen bijv. van Amsterdam naar Maastricht brengen en een paar dagen later weer terug? (Wij zelf rijden dan zorgeloos in de trein, heerlijk lijkt me dat), Wat zou dat moeten kosten? Of heeft iedereen een auto met een fietsenrek? Ik niet. Het lijkt me een gat in de markt.

Beste Sjef,

Een nieuw voorjaar in aantocht. Sorry dat ik niet eerder reageerde. Uw advies heeft mij helaas niet geholpen. Natuurlijk weet ik dat je overal e-bikes kunt huren. Mijn ervaring daarmee is echter zeer slecht. Fietsen niet echt passend en vaak maar half opgeladen. Mijn Canondale zit mij als gegoten. Ik wil nu juist op mijn eigen e-bike fietsen. En niet alleen rondom mijn woonplaats Amsterdam, maar ook eens wat verder van huis, bijv. in Twenthe of in Zuid-Limburg. En dan niet per trein (want ik krijg het ding echt niet opgetild) en ook niet per auto, want die heb ik niet. Ik geef toe, ik heb veel noten op mijn zang. Maar je zou toch zeggen dat alles voor geld te koop is…

Ik zoek verder.
met vriendelijke groet,

joke swiebel (74)

Kijk eens wat ik net gevonden heb (per toeval): een bedrijf dat fietsen vervoert door Nederland en België. Stuur een bericht naar: info@jkb-transport.nl.

Een e-bike huren is overal mogelijk. Beslist veel goedkoper dan een transporteur charteren. Overigens zijn de meeste fietsrekken niet sterk genoeg voor een/meerdere e-bikes. Bovendien zal de kogeldruk bij 2 fietsen overschreden worden bij sommige auto’s.