Woon -Werk fiets

Beste Sjef,

Als ik het zo lees ben jij de gene waar ik bij moet zijn.
 Ik doe momenteel mijn woon/werk verkeer op een crosshybride van Orbea. Prima fiets, niets te klagen. Ik heb er verder ook compleet geen verstand van dus kan me verder nergens aan ergeren...

Ik heb echter snel last van nek en schouders dus wil mijn woon werk verkeer op een fiets doen waarbij ik rechtop kan zitten. Het geeft niet dat me dat snelheid kost. Ik ga toch al niet zo hard, ik zit meestal tussen de 25-30 km/u.

Ik was uitgekomen bij de Ultimo modellen van Giant. Maar een blik op de vragen hier heeft me geleerd dat zo'n beetje alles op de ultimo serie niet goed is. (Verende zadelpen, verende voorvork, rollerbreaks en de aparte spaken)

Weet jij misschien een fiets in de prijs klassen rond de € 750, - , minimaal 7 a 8 versnellingen en waarbij ik rechtop kan zitten? Ik fiets ongeveer 23 km heen en ook weer terug uiteraard. Alvast bedankt voor je tijd!

Sjef dank voor de info !
Ik ga de Orbea even bijstellen en tegelijkertijd
kijken voor een andere fiets. ( Laatste jaar belasting voordeel)
Ik zal kijken voor een fiets met
-Met V brakes
-met derailleurschakeling

-zonder verende zadelpen
-zonder verende voorvork

Opties vind ik de giant mooier, maar volgens mij
zijn gezien de 4 punten hierboven, de gazelle fietsen beter kandidaten. Mocht ik passen op maat 53 dan is de Batavus Galibier heren 2014 trouwens ook een goede kandidaat als ik naar jou aanbevelingen kijk!

Dank voor je hulp !

ps. denk mn laatste vraag :slight_smile:

is dit onderdeel oke ?

Shimano Acera/Alivio (gazelle fuente pure)