Fietsband continetal touring (plus) ?

ik heb verleden jaar een dure anti lek band gekocht van het merk continental touring plus.

hij heeft ongeveer 1 a 1.5 jaar op mijn e- bike gezeten.

hij droogde al heel snel uit aan de zijkanten, en het loopvlak is nu bijna volledig weg. Het lijkt wel soort plastic rubber samenstelling van zeer slechte kwaliteit!

ik ben er zeer ontevreden over, omdat zefs de originele merkloze band een stuk langer mee ging.

als pleister op de wond kon ik 10 tot 15 procent korting krijgen op een nieuwe band .

bellen naar continental in Barneveld had ook niet echt zin , want daar begonnen ze van alles te verzinnen wat ik allemaal fout heb gedaan.

dus kortom zeer ontevreden over die waardeloze band

dit wou ik even kwijt

De Continental Touring Plus band is een band voor een gewone fiets en is dus niet bestemd voor gebruik op een (zware) e-bike met veel Watts. Desalniettemin is verslijt binnen 1,5 jaar absurd kort, tenzij je 6000 km per jaar rijdt. Dan zou dat wel kunnen. Ook fietsbanden worden al 40 jaar niet meer van natuurrubber gemaakt, maar bij elke band wordt voor het verwachte gebruik gekozen voor een mengsel (compound) van verschillende synthetische rubbersoorten. Soms zien die er blinkend en daardoor wellicht plastic-achtig uit. Maar dat zegt niets. Indien de band niet geschikt wordt geacht voor een e-bike, dan is dat waarschijnlijk de oorzaak van het snelle verslijt. Overigens heeft de importeur noch de fabrikant enige aansprakelijkheid in dezen. Deze ligt volledig bij de verkoper en dat is al heel lang (2009) zo. Continental maakt in het algemeen geen rommel.