Op zoek naar een fietsophangsysteem

Na lang wikken en wegen heb ik onlangs mijn fiets ingeruild voor een e-bike (Cortina E-octa damesfiets). Reden hiervoor is dat ik meer wil gaan bewegen en minder gebruik wil maken van de auto en het openbaar vervoer.
Voor mijn werk moet ik op en neer naar omgeving Schiphol vanuit hartje Amsterdam. Hoewel ik elke dag, met veel plezier, op mijn e-bike stap, liep ik tegen een ander probleem aan: een sterk ophangsysteem voor de e-bike… Ik heb momenteel een https://www.stasdock.com/ maar deze kan maar tot 20 kg ongeveer. Aangezien ik bijna geen ruimte heb in het centrum en Amsterdam notoire is voor het aantal fietsendiefstallen, ben ik op zoek naar een ander fietsophangsysteem. Ik durf mijn e-bike namelijk niet buiten te stallen en binnen neemt het momenteel te veel ruimte in beslag. Iemand suggesties? :thinking:

Even googelen op “e-bike ophangsysteem” en je hebt een pagina suggesties. Bijvoorbeeld een van M-Wave (57 kg draagvermogen) en Wheelylift met een mooi systeem,

Thanks voor de suggesties, maar toevallig ook ervaring met een van de twee? Vind die M-Wave wel mooi, die Wheelylift is, voor de ruimte die ik heb, niet handig.

Nee, helaas. Ik heb een aantal racefietsen aan de muur hangen, dan volstaat een eenvoudige haak. Die zijn niet zo zwaar.
Voor m’n tandem, die weegt wel wat meer, heb ik zelf een katrolsysteem gemaakt. Lijkt een beetje op die M-Wave. Voor dIe Wheelylift moet je idd wel wat ruimte hebben.
Een katrolsysteem is tamelijk praktisch, maar let dan idd op voldoende draagkracht.

1 like

Zit je niet in de buurt van een van de bewaakte stallingen?

Ik heb wel z’n takel/ophangsysteem, ooit eens bij de Lidl gekocht en hoewel het wat werk is, werkt het prima, maar ik doe het zeker niet elke dag.

Niet echt in de buurt helaas. Enig idee of dat takelsysteem ± 30 kg kan houden?

Die van Lidl heeft een limiet van 20 kg zie ik maar de constructie is anders dan bijv. die van M-Wave.

Even zoeken op het Internet geeft aan dat voor de M-Wave een limiet geldt van 57 kg:

Ik kwam ook nog een (Duitstalige) test tegen van een systeem dat erg lijkt op het van M-Wave en misschien wel hetzelfde is:

1 like