Te weinig fietsplaatsen in de trein

Als ik de Spoormonitor 2018 lees, moet ik concluderen dat de FB tegen de stroom in probeert te roeien.
MaaS (Mobility as a Service) is het nieuwe toverwoord.
Eigen bezit van vervoersmiddelen moet worden ontmoedigd.
Je wordt geacht mobiliteitsdiensten af te nemen.

Ik heb niet kunnen lezen dat de ACM wil opkomen voor de belangen van de (ouderwetse) reiziger.
De ACM vind het belangrijk dat de OVkaart ook door andere dienstverleners kan worden gebruikt.
De ACM ziet dat het personenvervoer over het spoor autonoom groeit.
De ACM maakt zich zorgen over de concurrentiepositie van het spoor tov andere vervoersmodaliteiten.
De ACM maakt zich zorgen over de beschikbare capaciteit.
De ACM maakt zich zorgen over de dienstverlening van ProRail aan de vervoerders, en de prijs die ProRail daar voor rekent.

De ACM volgt de hoofdlijn van de Spoorwegwet.
Waarin regulering de hoofdzaak is.
En dienstverlening aan de reiziger niet aan de orde is.

De ACM zorgt ervoor dat de spoormarkt goed functioneert.



Op dit forum werd MaaS eerder geintroduceerd nav een boek over Curbing Traffic.