Waar doe ik aanschaf nwe fiets met stalen velgen en waarom daar ?

Vraag u af : Bij wie koop ik een fiets met stalen velgen, 3 versnelling, 65cm frame??

Lees verder!

Wie op de  fiets en wandelbeurs stuurd mij info nodigd mij voor een testrit.

Nou ja , koop 3 jaar geleden een nwe fiets (gazelle Xanta 65 cm uniek design) waarmee ik al 3 jaren lang voor maar hoofdzakelijk achterwiel problemen heb.  Spaken door de velg heen getrokken , nieuw e velg er in gezet - die zou minstens even goed zijn als het orgigineel-

Op mijn verzoek opnieuw gespaakt omdat de slag (hoogte???) erin blijft zitten. Spaken blijven er uitbreken, daarvoor moet ik telkens rond de 20 euros betalen . Na 3 keer vraag ik om een originele velg erin te zetten. Nou dat is natuurlijk teveel gevraagd. Waar Rob van Seters uit Oosterhout wel toe bereid is (uit COULANSE!!) het achterwiel nadat ik alle oude spaken heb verwijderd en de velg en de naaf schoon is aangeleverd opnieuw te spaken. Die wijziging heeft ongeveer een maand gehouden en begon het uitbreken van de spaken opnieuw.   Ja JA als de spaken eenmaal zijn uitgebroken dan blijft dat meestal welzo tenzij het er een brieksmatig gespaakt nieuw achterwiel in gaat. Wat kan je daar dan als fietsknutselaar aan verdienen ? Ja wij zijn wielrenners die het allemaal wel weten hoe het moet????

 

Fietsenmakers in Oosterhout:

-Nou dat regelen we ookweleens met de verzekering:

-De fiets die u heeft is van een van onze klanten, onder bedreiging! "we nemen wel contact op met de p[olitie"[ fiets aangegeven bij de politie en meer dan een jaar bewaard]

-Na 3 jaar ellende "meer kan ik echt niet voor u doen"

Nu hoop ik toch dat er goedkope fietsen uit china te importeren zijn. Gek he!!

Bent u een wielrenner fietsknutselaar, niet reageren.

Bent u een ondernemer fietsenmaker die een kwaliteitspropositie kan bieden dan verneem ik dat graag.

Gek he!

AJR Smeekes

 

 

Ik hoop dat je mij als forumlid niet vijandig gaat bejegenen, maar dan had je je niet moeten uitspreken op dit forum, maar ergens anders!
Duidelijk is dat je een groot conflict hebt met de leverancier over een garantiekwestie. En dat je heel kwaad bent. Maar door het warrige taalgebruik, is niet duidelijk of je een vraag hebt voor de forumgebruikers en/of voor de staf van de Fietsersbond. Voor zover ik het begrepen heb, gaat het o.a. over een slecht gespaakt wiel met een stalen velg van een Gazelle. Een ding wil ik als advies meegeven: aluminium velgen en dan met name dubbelwandige alu velgen, zijn sterker en stijver dan die slapjanussen van enkelwandige stalen velgen: zoals ze nog op veel omafietsen zitten. Maar met iedere velg is een sterk wiel te vlechten, als je geen 115kg of meer weegt, kwestie van vakmanschap. Niet iedere fietsenmaker, echter, is een vakkundige wielvlechter.