Waar een bestaande Brompton elektrisch laten maken?

Ik heb al vrij lang een Brompton en wil die nu ivm. een slechte knie elektrisch laten maken. Daarbij heb ik voorkeur voor een simpele oplossing: voorwielmotor, bijbehorende elektronica en een bidonmodel-accu vast op de stang. Zou niet heel moeilijk moeten zijn. Zijn ook voorbeelden van. Maar iemand vinden die dergelijke spullen kan inkopen en voor mij monteren tot een werkend geheel, blijkt lastig. Wie weet waar ik terecht zou kunnen?

Ter info: met een oplossing zoals hier beschreven heb ik al goede ervaringen, want heb een paar jaar geleden op die manier een Kalkhoff-fiets (zware uitvoering, noemt Kalkhoff XXL) elektrisch laten maken. Voorwielmotor, rotatiesensor, elektronica, bidon-accu en montage voor zo rond de 1000 euro bij een fietsenmaker. Heeft in vier jaar nog nooit gehaperd. Een nieuwe elektrische Brompton kost rond de 3500 tot 4000 euro en dan zit de accu ook nog eens in een tas die ik overal mee naar binnen zou moeten nemen naast mijn al gebruikelijke rugzak.

1 like

In welke regio woon je?

Regio Emmen. Fietsunie.

Er is meer op de wereld te koop, en beter, dan wat jij voor ogen hebt.
Bijvoorbeeld. Pendix voldoet niet aan de voorkeur die je uitspreekt.
Maar wordt op vele plaatsen in het land gemonteerd.

Maar hoe zit je dat voor je bij het door jou voorgestelde systeem? Hoef je daar niet de accu mee te nemen?

Wat ik lees, maar dat is reclame van de fabrikant, is dat hun accu veel capaciteit levert bij een laag gewicht.

@ pjottr
Ik zal de Fietsunie eens bellen. Hoewel ik in het westen van het land woon (Gouda).
Pendix ken ik. Kost rond € 2000 (lichtste een paar honderd euro goedkoper, zwaarste variant € 500 duurder). En dat is dan de prijs van alleen een ombouwset.

@MikeRZ
Zelfs bij een Pendix zie ik een bidonmodel-accu voor vast op het frame. Dus accu niet meenemen bij een elektrisch gemaakte Brompton is in principe mogelijk. Zie plaatje.

Overigens levert Brompton geen ombouwset. Van/bij Bromton kun je alleen een kant en klare elektrische Brompoton kopen voor bedragen vanaf € 3500.

Adrie