Wat vind je van de nieuwe bromfietsregels voor de speed pedelec? We zijn benieuwd naar jouw mening!

Nou, nou, …dat gebeurt hier ook hoor!

Dat de andere automobilisten voorrang geven aan (in mijn geval) fietsers die dat niet hebben, merk ik heel vaak hier in mijn regio.
De rotonde in mijn buurt, Ik stop omdat, ik geen voorrang heb maar in 8 van de 10 keren geven de automobilisten mij voorrang. Zowel als ik mijn aanhanger achter mijn E-bike heb. Als dat ik die niet erachter heb. Ik verbaas me daarover. En dan was ik al gestopt bij de haaientanden

Ik neem aan dat jouw buurt binnen de bebouwende kom ligt en de “regel” is dat je als fietser binnen de bebouwde kom voorrang hebt op rotondes maar helaas is dat verre van overal het geval.

Uit dit artikel:

Onze verkenning laat zien dat van de 2.448 enkelstrooksrotondes binnen de bebouwde kom met een vrijliggend fietspad, er 1.699 het fietspad in de voorrang hebben. Op 749 rotondes hebben de fietsers geen voorrang

Dus bij de lokale politiek/fietsersbond aandringen om de voorrang te wijzigingen?

Als alles wat sneller gaat dan 25 een rijbewijs moet hebben en W.A. verzekert moet zijn,
Hoe zit het dan met mij? Ik rijdt op een tempo van 28km/uur.
En de fiets is voor mij ESSENTIEEL! Ik doe alles per fiets. Voor een autist als mijzelf,
is de regel van verplichte rijbewijs en verzekering een knetterharde klap in mijn gezicht.
Ik kan niet autorijden. Mijn E-bike is essentieel voor mijn werk. Hij kan 28km/uur.
Ik rijd normaal op een NIET-elektrische fiets en ga standaard 28km/uur.
U wilt dus het voor de mensen met autisme heel zwaar beperken?
Er zijn heel veel mensen met autisme waar de fiets zorgt voor heel veel plezier en die hebben (evenals ikzelf) géén andere mogelijkheid van vervoer. En kunnen taxi en/ of OV niet veroorloven.